Wel of niet fietsen.....

19 oktober 2019 - Sevilla, Spanje

Niet dus. Vanmorgen was het zwaar bewolkt, en Hub vond zelfs dat het regende.  Na ampele overwegingen en rijp beraad, hebben we afgesproken niet te gaan fietsen. We zijn met de bus naar Plaza de Torres gegaan. Een arena waar stierengevechten worden gehouden. Hub wilde graag de binnenkant zien, maar Harry en ik hadden geen interesse. Temeer ook omdat een rondleiding € 31,50 kost. Dat was het ons niet waard, en uiteindelijk Hub ook niet. Toen hebben we een lange wandeling gemaakt en zijn de rivier Guadalquivier overgestoken. We kwamen in een paar drukke winkelstraten en hebben daar wat rondgekeken. Het was inmiddels zonnig en best wel warm. Om 1 uur waren we terug in het hotel en hebben we met zijn drieën een Pizza Maguarita gedeeld. Nu even rusten en om drie uur gaan we weer op pad.

wordt vervolgt

Om drie uur hadden we weer een doel. We gingen met de bus naar de Kathedraal van Sevilla. Een flink eind lopen maar het was de moeite waard. Een kathedraal waar men in 1402 aan is begonnen en in 1506 is opgeleverd. Dus dat was de lange wandeling zeker waard. Achter de kathedraal, op het Plaza del Triunfo, staan nog een aantal indrukwekkende oude gebouwen. Je kijkt er je ogen uit. En natuurlijk moest Hub weer iemand tegenkomen die hij kende. Een echtpaar waarvan de man vaak met te maken had tijdens zijn Area  tijd.

Terug  richting de bus, begon het behoorlijk te regenen. Uit pure armoede dus maar snel een terras opgezocht waar we droog zaten. Uiteindelijk zouden het twee terrassen worden maar toen konden we echt aan de lange wandeling terug beginnen. Onderweg ook nog ergens lekker gegeten en om acht uur waren we in het hotel. En nu, het is negen uur en het regent nog steeds. Dus om ons verdriet te verdringen gaan we om half tien een neutje pakken. We moeten iets he....

Groetjes en tot morgen.

Wim.

1. Miep:
    19 oktober 2019
    Wel erg gezellig om jullie zo te volgen Gr en geniet lekker door
  2. Ria van den Broek:
    20 oktober 2019
    Jammer dat het gisteren regende maar na regen komt zonneschijn.....
    Jullie laten je daardoor niet uit het veld slaan en gaan toch op pad om al het moois in Sevilla te bekijken. Ben benieuwd wat jullie morgen gaan ondernemen. We horen het graag!
    Janny en ik hebben het ook gezellig samen. Gisteren gewandeld, een terrasje gepikt en daarna thuis lekkere goelash met rijst van Knobbout gegeten. 's Avonds tv gekeken en naar bed.
    Nog een paar leuke dagen gewenst (zonder regen) en tot horens. Liefs en groeten aan allen!