Shoppen????

21 oktober 2019 - Sevilla, Spanje

Tja, het klinkt misschien enigszins ongeloofwaardig, maar we hadden echt besloten vandaag naar een groot winkelcentrum te gaan. En aangezien de planning door beide medereizigers uitdrukkelijk en exclusief bij mij is gelegd, heb ik me daar ook serieus in verdiept.

De eerste keus viel op Centro Commercial Plaza de Armes. Dat is in een oud treinstation en dat leek mij wel wat. Helaas, helemaal fout. Een centrum om snel te vergeten. We zijn dan ook, na het nuttigen van een kop koffie, schielijk vertrokken.

Toen we buiten kwamen, viel ons oog op de Torre Servilla. Een flat van 180 meter hoog en in en daarnaast een groot winkelcentrum. Wel weer een stief eindje lopen. Maar gelukkig registreert de telefoon van Harry elke stap die we zetten. Zodat, als we dan weer eens een “pokke end” gelopen hadden, dat tenminste ook digitaal werd vastgelegd.

Aangekomen bij Centro Commercial Torre Servilla hebben we een belangrijke constatering gedaan. Winkelcentra, das niks voor ons. Dus maar weer een consumptie genomen en met de bus terug naar ons hotel. Die terugreis leverde meteen ook een record op. We moesten 17 haltes blijven zitten.

In het hotel heb ik eerst maar eens onze terugreis aangemeld en de boarding passen gedownload. Deze naar de receptie gemaild en die hebben ze inmiddels keurig uitgeprint voor ons.

Net ons laatste (althans hier) avondmaal gehad. En nu lekker chillen. De een door een beetje tv te kijken, de ander door een boek te lezen.

Morgen om half negen ontbijten. Koffer pakken en bij de receptie afgeven. Dan zien we wel wat we gaan doen. Om vijf uur worden we opgehaald.

Dat ophalen was overigens nog wel even een dingetje. Bij controle, kwam ik er achter dat we om 19:34 uur zouden worden opgehaald. Maar ons vliegtuig vertrekt om 19:30 uur. Dus dat leek me niet zo oké. Gebeld natuurlijk. Maar ik kreeg een Spanjaard aan de lijn, die volgens mij nog op bed lag en geen woord, maar dan ook geen word Engels sprak. De laatste woorden die hij sprak waren si si 19:34 oké en hij legde op. Toen maar in mijn allerbeste steenkolenengels een mail gestuurd. En ja hoor, die werdt prompt beantwoord door ene Francisca die het helemaal begrepen had en zorgt dat de taxi om 17:00 uur ons komt ophalen...  poe poe.. Eind goed al goed.

Groetjes, Wim

1. Carmen Brouns:
    21 oktober 2019
    Geniet van de laatste dag en Goede reis morgen!
  2. Ria van den Broek:
    21 oktober 2019
    Nee, laat dat shoppen maar aan vrouwvolk over.
    Hebben jullie het totaal aantal stappen bijgehouden? Lijkt me wel leuk om te weten. Goed dat jullie op tijd eten anders zou je te veel afvallen!
    Gelukkig zag je tijdig een fout in de ophaaltijd van de taxi anders was het toch wel stressen geweest morgen.
    Ik wens jullie een goede nachtrust en voor morgen gezond weer op. Een goede vlucht en tot ziens in Eindhoven!
  3. Janny:
    21 oktober 2019
    Zo zie je maar weer, shoppen is niks voor mannen! Maar gelukkig zijn er nog veel andere dingen die jullie wel leuk vinden! Maar goed dat jullie op tijd hebben gezien van de taxi naar het vliegveld! Wij moeten er niet aan denken dat we jullie morgenavond niet nog zouden moeten missen! Wij kijken er erg naar uit om jullie alledrie morgen weer gezond te zien! Fijne dag nog, en een goeie vlucht naar huis! Groetjes en xxx van ons! Ria en Janny